Trojí motivace k založení školy
Od první třídy do konce devaté stráví děti v základní škole deset tisíc hodin. To je obrovské množství času a naneštěstí je to z pohledu dětí často čas, který „musí přežít“. Ačkoliv se do první třídy většinou hodně těší, po pár měsících mnoho z nich postupně ztratí své nadšení, přirozenou zvědavost a radost z učení a těší se tak maximálně na přestávky.
Motivuje nás představa, že ve Škole Celým srdcem děti stráví tisíce hodin povinné školní docházky smysluplně – že skrze svoji zvídavost budou docházet k poznání, skrze příběhy budou rozvíjet svůj charakter a skrze společenství budou nacházet svoje místo. A když vyjdou devítku, ohlédnou se a řeknou si: „byl to dobrý čas“.
Učitelské povolání vnímají mnozí učitelé jako velmi osamělé. Navíc je tu všudypřítomné pokušení odvozovat svoji hodnotu od toho, jak je učitel oblíbený u dětí a jaké výsledky jeho žáci mají.
Motivuje nás představa pedagogického sboru jako společenství, ve kterém se učitelé vzájemně přijímají takoví, jací jsou, mohou spolu otevřeně sdílet svoje radosti i zápasy a mohou si vzájemně pomáhat vidět svoji opravdovou hodnotu.
Také chceme učitelům poskytnout dostatek kretivního prostoru, aby do školy mohli přinášet svoje vlastní nápady, zkušenosti a zájmy.
Kolem nás je spousta rodičů s malými dětmi, kteří hledají školu, kam by jejich děti chodily rády, kde by v kolektivu našly svoje místo, kde by získaly užitečné znalosti a dovednosti v bezpečném prostředí a kde by za podpory ostatních rozvíjely svá obdarování.
Motivuje nás představa, že takovou školu vytvoříme.
Vize zakladatelů školy
Vědět, kdo jsem
a kde je moje místo,
celým srdcem
k tobě jdu najisto
Děti i dospělí v naší škole stále hlouběji poznávají, kdo jsou a kde je jejich místo,
a z tohoto hlubokého vědomí se vztahují sami k sobě, druhým (a případně k Bohu).
Holky poznávají, že jsou krásné, statečné a milující
a kluci objevují, že jsou silní a plní lásky.
Učitelé mají mezi sebou společenství, které odráží lásku a respekt, a zvou do něj děti a jejich rodiče.
Srdce vnímáme jako centrum celé lidské bytosti - myšlenek, pocitů, tužeb a rozhodnutí vedoucích k činům.
Z dětí vyrůstají dospělí lidé s integritou.
Toto je aktivní odpověď dětí na to, co ve škole zakoušejí a co se učí. „K tobě“ znamená k druhým lidem, případně k Bohu. Je naší nadějí, že si zvolí vztahovat se k ostatním otevřeně, čestně, s láskou, sebejistě a zodpovědně.
Děti pomáhají lidem kolem sebe, a u toho se sami mnohé učí.